Saturday, June 15, 2013

Saya dan makeup

Assalamualaikum readers :)

Tajuk entry memang tak bole blah.. haha.. Orang kata perempuan dan makeup tak dapat dipisahkan..like kopi dan susu..ecehh.. Ok sebenarnya cikfieqa bukan jenis terer makeup..sikit2 boleh lah labu..keke..tapi tak suka makeup tebal2..dulu setiap kali pergi kelas atau keluar cikfieqa mesti akan tempek2 siket yang mana patut dekat muka neh..simple je lah  haha.. aku suka tengok blogger macam Zoey zauyah and Fyna sebab diorang rajin buat tutorial untuk makeup :)





Sebelum pakai bedak.. i likes to use krim safi as basic :)
Naturactor tu pakai jugak tapi kadang - kadang sebab kulit akan jadi kering kalau pakai lama - lama.kiki.. :p


Eyeshadow by SILKYGIRL..yang belah kanan tu jarang sangat guna..



Pelembab bibir by NIVEA and lipstik by ELIANTO..seriously aku suka warna lipstik ni.. tapi kalau aku malas pakai lipstik aku pakai je nivea ni..supaya bibir tu tak nampak pucat..pelembab bibir nivea ni bagus sebab bibir aku dah tak kering lagi..yeay! kiki :p



blusher..err..dulu2 rajin jugak pakai..sekarang tinggal buat koleksi kot..haha..blusher pun by SILKYGIRL



Bedak cikfieqa pilih silky white neh..sesuai dengan kulit and teksturnya pun ok :)




Yang paling penting makeup remover..haha..kalau tak guna makeup remover saki baki foundation  mesti ada  kat muka even dah cuci muka..maksudnya muka kita tak bersih sepenuhnya lah..keke..bila tak bersih faham2 la..kulit akan jadi kering and tetamu istimewa pun singgah..* jerawat


 nah! tempek siket :D 


cikfieqa tak berapa minat pakai eyeliner.. tak tahu kenapa.. haha ^__^

thanks for reading.. kalau suka LIKE saja.. Jangan lupa KOMEN!

bai :)


No comments:

Post a Comment

No Harsh Word, Kita Kawan Ok ! *shake*

Copyright 2016 Reserved to Afieqa Young Design By Cik Nurfarah