Wednesday, December 4, 2013

Resepi : Puding Triffle

Assalamualaikum..
Hello peeps :)

Kali ni Fieqa update tentang resepi..Aku ni bukan la spesies yang rajin memasak.Tapi bila mood aku rasa nak makan aku akan buat sendiri atau rengek2 kat umi supaya dia buatkan untuk anak dara yang tak berapa rajin ni..haha..So memandangkan mood aku tengah cantik boom2 sekarang marilah aku ajar korang buat Puding Triffle. Bagi yang dah tahu dok diam2..hehe :p

BAHAN – BAHAN

BAHAN A
1) 4 sudu besar tepung kastard  dilarutkan dengan secawan air
2) 1 tin susu cair ditambah dengan 2 cawan air
3) 2 senduk gula ( senduk nasi )

BAHAN B
1) Kek gulung
2) Buah dalam tin (mix fruit tak kesah brand apa) tos kan air dia yer..
3)Serbuk agar-agar ( biasa cap nona )


CARA – CARA
1) Masak bahan A sampai pekat. Sentiasa kacau tepung kastard tu supaya nanti tak berketul
2) Susun kek gulung yang telah korang potong dalam bekas..bagi Fieqa bekas transparent lagi cantik
3)Then korang pun tuang la kastard yang dah masak atas kek tadi.. tuang cantik2 dan sekata ok!
4)Lepas tuh korang letak la pulak buah yang dalam tin tuh..pastikan korang dah toskan airnya ye..
5) Masak serbuk agar2.. cara masak korang boleh refer pada kotaknya
6)Pastuh korang taruk la agar2 tadi atas buah.Bagi dia keras ok.


#sedia dihidang..aku suka letak dalam fridge dulu bagi sejuk..nyam..depends pada selera korang.
Senang kan.. selamat mencuba !

Till then, bai..

Loves,
Afieqa Young


No comments:

Post a Comment

No Harsh Word, Kita Kawan Ok ! *shake*

Copyright 2016 Reserved to Afieqa Young Design By Cik Nurfarah