Tuesday, November 26, 2013

Resepi : Spaghetti






Assalamualaikum
Hello peeps :)

Upadate laju - laju sebelum pegi kelas pukul 3 nanti..mihmih
Salah satu makanan yang Fieqa suka sangat ialah spaghetti..aku dah letak gambar besar2 kat atas tu.. dulu tak pandai nak masak spaghetti neh. So penyelesaiannya pegi la beli kat kedai.. hoho.. tak susah nak cari yang betul - betul sedap sebab tekak aku ni pelik sikit.. :D

 Masa Fieqa study dekat UPSI dulu mama Fatin bawak spaghetti. Bila aku makan, hooihh! sedap gila. Dengan muka tak malu aku mintak la resepi dengan Fatin dan tambah2 sikit vers aku.. hoho.. senang gila dan korang pon boleh cuba. :)


Bahan - bahan :

satu paket spagheti
sos spagheti ( Fieqa guna kimball )
bawang merah & bawang putuh ( aku guna dua ulas je )
sedikit minyak masak
daging / ayam kisar ( ikut suka korang nak banyak mana )
sos cili ( kalau nak banyakkan kuah spaghetti tu )
cendawan / sosej ( ikut suka nak taruk ke tak )
nak letak meatball pon boleh :D


Cara - cara

1. Rebus spaghetti ( ikut suka korang nak banyak mana )
2. Dalam kuali lain, tumis bawang merah & putih, guna minyak sikit je ( bawang tu dimayang halus)
3. Then masukkan ayam / daging kisar + cendawan + sosej.
4. Masukkan sos spaghetti. Kalau nak banyakkan kuah tambah sos cili. tapi jangan banyak sangat
5. Bagi dia nampak menggelegak sikit. then padamkan api..
6. Toskan spaghetti yang dah masak tu, taruk la kuah tadi..

Sedia untuk dimakan! senang gilakan??

Selamat mencuba!

#memandangkan USM tak bagi student hostel masak, maka gambar kat atas to aku curik kat google.. :p

Loves,
cikfieqa


No comments:

Post a Comment

No Harsh Word, Kita Kawan Ok ! *shake*

Copyright 2016 Reserved to Afieqa Young Design By Cik Nurfarah